איש החסד ממונטריאול: הרה"ח ר' יו"ט ליפא קליין ז"ל

    נתי קאליש No Comments on איש החסד ממונטריאול: הרה"ח ר' יו"ט ליפא קליין ז"ל

    ברוך דיין האמת: בשבת קודש נפטר בארה"ב הרה"ח ר' יו"ט ליפא קליין ז"ל בן הרה"ח ר' דניאל שליט"א מחשובי חסידי בעלזא במונטריאל והוא בן 57. מכריו סיפרו ל"קול חי": "הוא היה בעל חסד עצום, תמיד היה מחייך, ומשרה אווירה טובה"

    ר' ליפא במכירת חמץ אשתקד
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מארצות הברית מגיעה הבשורה הקשה על לכתו של איש החסד הרה"ח ר' יו"ט ליפא קליין ז"ל, בגיל 57 שנים.

    ר' ליפא היה הבעלים של הסופרמרקט בשכונה החרדית במונטריאול "קליינן'ס גראסרי", והיה נוהג לעשות חסדים רבים עם לקוחות.

    "לקוחות שהוא ידע שאין להם כסף לשלם את החשבון, הוא עצמו היה מכניס להם מכספו לחשבון כדי שיהיה להם מה לאכול" מספר אחד מחבריו הטובים לקול חי. "הוא תמיד היה מחייך ועושה טוב לאנשים, תמיד בסביבתו הייתה אווירה שמחה".

    ר' ליפא נפטר מהמחלה הידועה ממנה סבל בשנים האחרונות. לפני מספר שבועות הוא קיבל דלקת שסיבכה את מצבו, ואז הרדימו אותו ובשבת כאמור, הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

    ידיד נוסף שלו מספר כי "לפני שהרדימו אותו הוא אמר שיגידו לכל החברים שלו שכסף ותאוות זה כלום, העיקר בחיים זה להיות חברים, לאהוב אחד את השני ולא לעשות מחלוקת".

    חמיו הוא ר' ישעיה מושקוביץ ז"ל שהיה בעלים של המשחטה הכשרה הגדולה ביותר בקנדה "כשר מהדרין" במונטריאל.

    השאיר אחריו דור ישירים מבורך, בנים ובנות ההולכים בדרך התורה והחסידות. אחד מבניו (חתנו של הרב אהרן פרידמן מחבר הספר "גם אתה יכול להתמודד") היה ה'הויז בחור' של הרבי מבעלזא במשך תקופה, וכיום הוא גר בישראל ומסתופף בצילו של הרבי. בנוסף, בביתו יש חתן שעומד להינשא בקרוב.

    הלוויתו התקיימה אמש בארצות הברית, לאחריה גופתו הוטסה לעיר מגוריו מונטריאול שם ייערך בעוד כשעה מסע הלוויה לעבר בית הקברות היהודי בעיר.

     

     

     



    0 תגובות